Blog

Een fitte leefstijl combineren met je kantoorbaan

Sinds een aantal weken heb ik mijn carrière als horecaprinses ingeruild voor de functie van online markteer binnen een heel tof online communicatiebureau. Dit betekent dat ik van 20.000+ stappen per dag in één klap weer terug ben gevallen naar 5.000 stappen op een dag. Ook ben ik s’avonds laat thuis (lees: files) en ben ik sneller geneigd om ‘makkelijk’ te koken. Ik ben zeker niet de enige die met deze problemen kampt. Daarom geef ik je vandaag een aantal tips waardoor je fitgirlcarrière niet verloren gaat!

Het begint allemaal met voldoende rust
Voldoende slapen is zo onwijs belangrijk. Waarom? Omdat je niet optimaal functioneert wanneer je niet uitgerust bent. Ook draagt het bij aan structuur. Zorg daarom dat je s’avonds altijd rond dezelfde tijd in je bedje ligt genesteld en dat je de wekker iedere ochtend op hetzelfde moment af laat gaan. Na verloop van tijd zul je merken dat je voor je wekker wakker wordt! Nog even en tip om je nachtrust te bevorderen: leg je telefoon een half uur voor je gaat slapen vast aan de kant.  😉

Begin de dag met een voedzaam ontbijt
Als je net zoals ik in een andere stad werkt, komt het nog wel eens voor dat het ontbijt er bij in schiet of dat je een banaantje en een kop koffie van de benzinepomp tijdens je autorit of treinreis naar achter gooit. Dit is helemaal niet prettig! Zorg dat je standaard producten zoals magere kwark, volkoren crackers en havermout in huis hebt. Hiermee kun je altijd makkelijk en snel een ontbijtje toveren. Ik voeg altijd vers fruit, chiazaad of granola toe om mijn energielevel te verhogen.

Reis je met de trein?
Indien je met de trein reist, heb ik een aantal makkelijke tips voor je. Kom je uit een iets grotere stad, dan is de kans groot dat je roltrappen tegenkomt op het station. Vermijd deze! Pak lekker de trap om alvast wat beweging mee te pakken. Moet je bij aankomst op het volgende station nog een stuk met de bus? Doe het eens anders en ga lopen. Op deze manier heb je alvast wat beweging te pakken, maar kun je ook lekker even zuurstof opsnuiven, van het zonnetje genieten of even je hoofd leegmaken voor een nieuwe, drukke dag.

Iemand zin in koffie?
Ik vind het zelf prettig om tussen het werken door even mijn benen te strekken. Dit doe ik door mijn collega’s te vragen of iemand zin heeft in koffie of thee. Dit is natuurlijk win-win: jij beweging, je collega’s weer een kop koffie! 🙂

What’s for lunch?
Ik denk dat dit wel het meest belangrijk is. Je lunch! Zorg dat je de avond van te voren je lunch klaarmaakt. Zo neem je rustig de tijd om een voedzame lunch te bereiden, zoals een salade op proteinpancakes. Ook heb ik zelf standaard een bak kwark in de koelkast van mijn werkgever staan. Daarnaast zorg ik voor een aantal tussendoortjes, zoals fruit of een eatnaturalreep. Ik vermijd dus alle slechte dingen! Zorg wel dat je rond een uur of vier nog even iets eet, vooral als je nog moet autorijden. Ik sloeg dat een tijdje terug even over met als resultaat dat ik half in slaap viel achter het stuur, niet heel handig. Oh, als je met de trein reist is het ook een goed idee, dan kom je namelijk minder snel in de verleiding om de kiosk leeg te kopen!

Tot zover de tips die ik je dusver kan geven. Zodra ik langer een kantoorbaan beoefen, heb ik wellicht meer tips! Ik ben nog een beetje zoekende met het plannen van mijn sportieve activiteiten, maar alles op z’n tijd. Eerst maar eens deze stappen volgen. Heb jij nog andere tips? Deel deze dan door de hashtag #fitmetmarus toe te voegen aan je caption!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *